آموزشی

در اینجا می خواهیم ریاضیات را باهم جلو ببریم

آموزشی

در اینجا می خواهیم ریاضیات را باهم جلو ببریم

۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعیین کننده

اکنون که دانش آموزان فهمیدند ما در حال توسعه روشی برای یافتن معکوس یک ماتریس هستیم ، من مقدمه مختصر کتاب خود را در مورد تعیین کننده در اختیار دانشجویان قرار می دهم. متن ما به جزئیات چگونگی حاصل از حل یک سیستم معادلات می پردازد ، اما در این مرحله من این اطلاعات را حذف می کنم.

 

در مرحله بعدی ، من قصد دارم چندین ماتریس با Determinant که قبلاً محاسبه شده است ، ریاضی یازدهم به دانشجویان بدهم. من از دانش آموزان می خواهم که به دنبال الگو بگردند و در مورد نحوه محاسبه ماده تعیین کننده بحث کنند. وقتی دانشجویان کار می کنند ، من برای تعیین اینکه چه کسی سهم مثبتی در بحث کلاس دارد ، در گردش خواهم بود. هنگامی که اکثر گروه ها الگویی را کشف کردند ، من از یک دانش آموز (یا دو نفر) می خواهم که نحوه پیدا کردن یک تعیین کننده برای یک ماتریس 2X2 را توضیح دهد.

چگونه در ریاضی یازدهم موفق بشم

من می خواهم اطمینان حاصل کنم که دانش آموزانم روند را درک می کنند ، همانطور که توضیح داده شد ، بنابراین من 3 مشکل را برای دانش آموزان محاسبه می کنم. بعد از اینکه دانش آموزان تعیین کننده را پیدا کردند ، روند و پاسخ را روی صفحه به اشتراک می گذاریم. سپس تعریف کامل کتاب (ص. 2) از یک عامل تعیین کننده برای ماتریس 2X2 را ارائه دادم. من توضیح می دهم که در کلاس ما روی ماتریس 2X2 تمرکز خواهیم کرد ، اما کتاب درسی چگونگی یافتن Determinant را برای ماتریس های مربع دیگر توضیح می دهد.

 

sina93 · Profile · Disqus

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

استفاده از ماتریس برای تجزیه و تحلیل داده ها

25 دقیقه

اکنون که دانش آموزان نحوه نوشتن ماتریس را مشاهده کردند ، می خواهم دانش آموزان درک کنند که چگونه می توان از آنها برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرد. من به دانشجویان یک ماتریس می دهم تا آنالیز کنند. من گروه هایی دارم که برای پاسخگویی به سوالات صفحه کار با هم کار می کنند. پس از چند دقیقه ، گروههای مختلف پاسخهای خود را روی صفحه قرار دادند. هنگامی که پاسخ ها روی صفحه قرار گرفت ، از گروه دیگری می خواهم که نحوه یافتن پاسخ ها را توضیح دهند. استفاده از این روش به اشتراک گذاری به ریاضی یازدهم من فرصتی می دهد تا گروه های مختلفی را در مورد درک سوال ارزیابی کنم.

 

اکنون دانش آموزان با استفاده از Matrices برای تحلیل صفحه کار داده می شوند. این کاربرگ دارای 2 موقعیت مختلف دنیای واقعی است که می توان از ماتریس ها برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرد. من نمونه هایی را دوست دارم که آنچه دانش آموزان تصور نمی کنند به عنوان مشاغل بزرگ ریاضی (باستان شناسی و جامعه شناسی) باشد. این س questionsالات به دانشجویان این فرصت را می دهد تا ببینند از ماتریس ها در این مشاغل چگونه استفاده می شود. من به دانش آموزان وقت می دهم تا در گروه های خود بر روی صفحه کار کنند. من به بحث ها گوش می دهم و به هر سوالی پاسخ می دهم.

آنچه در رابطه با ریاضی یازدهم باید بدانیم

https://sina-ghamsari.medium.com/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-98cab8c645c3

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

هنگامی که گروه ها 3-4 دقیقه صحبت کردند ، من کلاس را دوباره جمع می کنم. من به طور تصادفی یک گروه را انتخاب می کنم تا ببینم آیا آنها سوالی دارند که نمی توانند به عنوان یک گروه تعیین کنند. از آنجا که ماتریس ها جدید هستند ، یکی از اعضای گروه همیشه یک سوال می پرسد. من سوال را دوباره تکرار می کنم تا مطمئن شوم که سوالات برای همه از جمله خودم روشن است. سپس از گروههای دیگر می خواهم به این س answerال پاسخ دهند. همانطور که تاکنون به بحث گوش داده ام ، ممکن است بدانم کدام گروه پاسخ خوبی دارد ریاضی یازدهم . من ممکن است از آن گروه بخواهم آنچه را که در گروه آنها تصمیم گرفته شده توضیح دهد. هنگامی که دانش آموزان نظر خود را در مورد سوال ارائه دادند ، من اطلاعات را مرتب می کنم و مطمئن می شوم که به درستی پاسخ داده شده است. کلاس تا زمان پاسخ دادن به بیشتر س questionsال ها به پرسش و پاسخ ادامه می دهد.

 

https://virgool.io/@sinaghamsari93/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-zda4t5lyegck

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

ریاضی یازدهم

من توضیح می دهم که این واحد نحوه استفاده از یک ابزار مشترک ریاضی برای سازماندهی داده ها برای تجزیه و تحلیل را توسعه می دهد. این ابزار ماتریس نامیده می شود. من اکنون تعریف ماتریسی را برای مطالعه به دانشجویان می دهم. امروز دانش آموزان تعریف را به صورت جداگانه می خوانند و آنچه را که نمی فهمند یادداشت می کنند.

 

بعد از چند دقیقه ، دانش آموزان را وادار کردم ریاضی یازدهم در مورد تعریف با گروههایشان بحث کنند. من حرکت می کنم و به آنچه دانشجویان در مورد تعریف در مورد آنها بحث می کنند گوش می دهم. این گروه ها باید سعی کنند و به س questionsالاتی که اعضا ذکر کرده اند پاسخ دهند. اگر کسی نتواند به س answerال پاسخ دهد ، س theال برای تعیین پاسخ به کلاس آورده می شود. دانش آموزان اغلب با اصطلاح آرایه دست و پنجه نرم می کنند. دانش آموزان همچنین ممکن است با علامت گذاری برای ماتریس اشتباه بگیرند.

 

https://site-3600689-723-4342.mystrikingly.com/

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

برنامه درسی مثلثات دبیرستان
دوره مثلثات یک ترمی Time4Learning به دانش آموزان کمک می کند تا از مهارت های هندسه و جبر خود برای شروع مطالعه مثلثات استفاده کنند. دانش آموزان ملزم به بیان درک با استفاده از مهارت های کیفی ، کمی ، جبری و گرافیک خواهند بود. این دوره قبل از معرفی توابع مثلثاتی و کاربردهای آنها ، با مروری سریع بر روابط مثلث مثلث آغاز می شود. دانش آموزان زاویه ها و اندازه های شعاع ، مثلثات دایره ای و دایره واحد را کشف می کنند. دانش آموزان درک خود را به نمودارهای مثلثاتی گسترش می دهند ، از جمله تأثیرات ترجمه ها و معکوس توابع مثلثاتی. معلمان روی صفحه تئوری ریاضی هر مفهوم را توضیح می دهند و جزئیات مراحل گام به گام هر الگوریتم را توضیح می دهند.

درباره برنامه درسی مثلثات دبیرستان بیشتر بدانید.

رشته های انتخابی ریاضی دبیرستان
علاوه بر دوره های ریاضی دبیرستان که برای دانش آموزان در دسترس است ، آموزش ریاضی نهم ارزان تعدادی انتخاب ریاضی دبیرستان را نیز ارائه می دهد. فارغ از اینکه دانش آموزان به دنبال پیشرفت مهارت های ریاضی خود ، به چالش کشیدن خود با مفاهیم جدید یا تحقق یک هدف شخصی باشند ، دوره های انتخابی ریاضی دبیرستان زیر می تواند کمک کند.

برنامه درسی احتمالات و آمار
برنامه درسی مالی شخصی
گذراندن کلاسهای مختلف ریاضی دبیرستان می تواند دانش آموزان را به خوبی آموزش دهد و به آنها کمک کند مهارتهای مهمی کسب کنند که در دانشگاه و بزرگسالان شاغل به درد آنها می خورد.

 

https://riazirokhat.com/valuable-math-lesson/

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

3. ریاضیات به شما در امور مالی کمک می کند
ریاضیات می تواند برای تعادل بودجه شما مفید باشد زیرا شما درک خوبی از چگونگی اطمینان از کم بودن هزینه های خود نسبت به پولی که دراختیار دارید خواهید داشت. به عنوان مثال متعادل کردن حساب بانکی خود ، یک مهارت مهم در زندگی است که برای کسر مانده ، به ریاضیات احتیاج دارد. افرادی که ریاضیات را می دانند بنابراین کمتر قرض می گیرند زیرا آنها نمی دانستند که چقدر پول در مقابل چقدر پول صرف می کنند

  • سینا قمصری
  • ۰
  • ۰

نتیجه
ما از قضیه فوق به نتایج زیر می رسیم:

اگر P و Q نقطه میانی AB و AC هستند ، پس PQ || قبل از میلاد مسیح. ما می توانیم این را از نظر ریاضی به صورت زیر بیان کنیم:

اگر P و Q نقاطی در AB و AC باشند به گونه ای که AP = PB = 1/2 (AB) و AQ = QC = 1/2 (AC) ، پس PQ || قبل از میلاد مسیح.

همچنین ، قضیه تالس قضیه نقطه میانه نیز درست است که بیان می کند خطی که از وسط نقطه یک ضلع مثلثی که با ضلع دیگر موازی است کشیده می شود ، ضلع سوم مثلث را دو نیم می کند.

از این رو قضیه تناسب اساسی اثبات می شود.

گفتگوی قضیه تناسب اساسی
طبق این قضیه ، اگر یک خط هر دو ضلع مثلث را به همان نسبت تقسیم کند ، آنگاه خط با ضلع سوم موازی است.

گفتگوی قضیه تناسب اساسی

اثبات
فرض کنید یک خط DE ، دو ضلع مثلث AB و AC را در D و E قطع می کند ، به این ترتیب که

AD / DB = AE / EC …… (1)

فرض کنید DE موازی با قبل از میلاد نباشد. اکنون ، یک خط DE ’موازی با BC ترسیم کنید.

از این رو ، با مثلث های مشابه ،

AD / DB = AE ’/ E’C …… (2)

از معادله 1 و 2 ، ما دریافت می کنیم

AE / EC = AE ’/ E’C

اضافه کردن 1 در هر دو طرف.

AE / EC + 1 = AE ’/ E’C +1

(AE + EC) / EC = (AE ’+ E’C) / E’C

AC / EC = AC / E’C

بنابراین ، EC = E’C

این فقط در صورت همزمانی E و E امکان پذیر است.

اما ، DE ’|| قبل از میلاد مسیح

بنابراین ، DE || پیش از میلاد.

از این رو ، اثبات شد.

 

https://riazirokhat.com/thales-theorem-importance/

 

https://www.storyofmathematics.com/thales-theorem

  • سینا قمصری